VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK


Általános Szerződési Feltételek

Kérjük, amennyiben vásárló, illetve aktív felhasználó kíván lenni, figyelmesen olvassa el általános szerződési feltételeinket (ÁSZF), és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

Jelen szerződés kizárólag elektronikus formában kerül elfogadásra és megkötésre (online adásvételi szerződés: olyan adásvételi szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg azt), nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem kerül egyedileg iktatásra, papír alapon nem hozzáférhető, így a későbbiekben sem kerül postázásra, illetve magatartási kódexre nem utal.

Az elektronikus szerződésben, illetve a megkötés és a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.

A webáruház működésével, az egyes termékek megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a jelen Általános Szerződési Feltételekben, valamint a webáruház honlapján megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

Üzemeltetői adatok

Név: Békefi István egyéni vállalkozó-Dóra Minikereskedés

Székhely és levelezési cím: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

Adószám: 54252871-2-39

Nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: Veszprém Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Jegyzője, illetve a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Nyilvántartási szám: 2861434

Csomagküldő kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 4791/2017

Szerződés és kapcsolattartás nyelve: magyar

Elektronikus elérhetőség, ügyfélszolgálat: doraminiker@gmail.com

Telefonos elérhetőség: 0688/326-105; 0630/39-90-8-41

Szállítási partner megnevezése: MPL- a Magyar Posta futárszolgálata

Személyes átvételi lehetőség: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

Bankszámlaszám: MKB Bank: 10300002-10572637-49030018

Tárhelybiztosító (hoszting) szolgáltató adatai:

Név: MediaCenter Hungary Kft., Postai cím: 6001 Kecskemét, Pf. 588., Székhely cím: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6., Telefon: 06 76 575 023, E-mail cím: mediacenter@mediacenter.hu

A megrendelés folyamata és a vásárlás feltételei

A webáruház felépítése kényelmes és gyors tájékozódási és vásárlási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A menüpontok segítségével könnyedén navigálhat a webáruházban.

Lehetőség van a webáruházunkban a regisztrálásra, a későbbi vásárlási folyamat megkönnyítésére, de lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra is. Regisztrálás esetén később az e-mail cím és a jelszó megadása után azonnal folytathatja a vásárlást, nem kell újra megadnia adatait. Sikertelen belépés esetén egy felugró ablakban kap értesítést. Ha sikeres a belépés, akkor megjelenik a „Kilépés” gomb, mely segítségével elhagyhatja a webáruházat, illetve megjelenik egy “Fiók részletei és Címek” menüpont is, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani.

Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja az „Új jelszó kérésre” funkciót. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor egy új ideiglenes jelszót küldünk Önnek e-mailben, kérjük ezzel lépjen be és ezt követően a biztonsági rendszer azonnal kéri egy új jelszó megadását.

A Vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Fogyasztó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozásnak felróható okból hozzáférhetővé válik.

A Vállalkozást a regisztrált adatok Fogyasztó által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A webáruházban található termékek között a “Termékeink” menüpont és a kereső funkció segítségével böngészhet. A kereső szót kell megadni, és ha valamely termék megfelel ennek, akkor a rendszer megjeleníti. A keresés eredményeképpen a termékek ugyanúgy jelennek meg, mint a “Termékeink” menüpont esetén. Az oldal alján lehetőség van lapozásra és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt, az oldal alján lévő számok segítségével lapozhat.

Amennyiben a Felhasználó olyan kategóriába lép, ahol termék található, akkor ott megtekintheti a termék nevét, méretét, árát, képét, főbb jellemzőit és a készlet mennyiséget is. A „Kosárba rakom” gombra kattintva a terméket a kosárba helyezheti.

A webáruházban található termékek készletinformációit napi szinten frissítjük. A folyamatos napi értékesítés miatt azonban előfordulhat készleteltérés.

Az “Akciós termékek” kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció időtartama vagy a “készlet erejéig” megjelölés. Az “Újdonságok” menüpontban találhatók a webáruház kínálatában újonnan megjelenő termékek.

Ha bővebb információt szeretne kapni egy termékről, akkor kattintson a termék képére vagy a nevére.

A kosár tartalmát a “Kosár” gombra klikkelve is ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Ha a megrendelés mellett dönt, akkor kattintson a “Tovább a pénztárhoz” gombra.

Amennyiben Ön vásárolni szeretne a webáruházban, először meg kell adnia a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatait, például a kapcsolattartó adatai (név, e-mail, telefonszám), szállítási és számlázási adatait (név, cím).

Kérjük, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a megrendelt termék. Különösen fontos a telefonszám és az e-mail cím pontos megadása, ezek hiányában meghiúsulhat a kapcsolatfelvétel és a megrendelés teljesítése.

Amennyiben nem kap 48 órán belül visszaigazolást e-mailben, úgy ellenőrizze postafiókjához tartozó tárhely telítettségét, esetleg a kéretlen levelek (Spam) gyűjtésére szolgáló mappát. A hibásan megadott adatokból származó szállítási problémákért webáruházunk semmilyen felelősséget nem vállal, az emiatt keletkező költségek teljes egészében a Fogyasztót terhelik.

Amennyiben a rendelés leadását követően veszi észre, hogy adatbeviteli hiba miatt tévesen adott meg adatokat (pl. hibás szállítási cím, téves darabszám) úgy – a lehető leghamarabb – lehetősége van módosításra telefonon vagy e-mail útján mindaddig, míg a megrendelt termék(ek) átadásra nem kerülnek a futárszolgálatnak.

Webáruházunkban részszállításra nincs lehetőség.

Ha a kosár oldalon a “Tovább a pénztárhoz” gombra klikkel, akkor eljuthat a “Pénztár” oldalra, ahol ki kell választania a fizetési és szállítási módot.

Fizetési módok közül az utánvételes fizetés választható, illetve lehetőség van az üzletben való személyes átvételre is.

Szállítási módok és díjai:

  • MPL (Magyar Posta) futárszolgálat utánvétes fizetéssel: bruttó 1.905,- Ft.

  • Személyes átvétel az üzletben: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

(A megrendelt termék(ek) átvételére személyes átvétel esetén – a megrendelés visszaigazolásától számított – 7 munkanap áll a Fogyasztó rendelkezésére.)

  • bruttó 25.000,- Ft feletti vásárlás esetén a kiszállítás INGYENES!

A megrendelések feldolgozása legkésőbb 2 munkanapon belül megkezdődik és felvesszük Önnel a kapcsolatot (elsődlegesen e-mailben, amennyiben az e-mail cím nem megfelelő, abban az esetben telefonon).

A termék(ek) kiszállítása a rendelés visszaigazolásától számított 3-5 munkanapon belül történik, kivéve, ha a rendelés felvétele alatt más, eltérő időpontot ad meg az üzlet.

Nagyobb rendelés beérkezése esetén, valamint egyes termékeknél előfordulhat, hogy a beszerzés hosszabb időt vesz igénybe, ezt a rendelés visszaigazolásakor kiemelten jelezzük a Fogyasztó felé.

A termékek webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A termék(ek) kiszállítása kizárólag Magyarország területére korlátozódik.

A számlát a kézbesítéskor az áruval együtt kapja meg a Fogyasztó.

Ha minden adat megfelelő, akkor a “Megrendelés elküldése” gombot megnyomva lehet véglegesíteni a megrendelését.

A szerződési nyilatkozatának megtételekor – azaz a megrendeléssel – a Fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.

Amennyiben a Fogyasztó a “Személyes átvételt” választja, várja meg – a legkésőbb 48 órán belül megküldött – visszaigazoló e-mailünket, amelyben egyidejűleg tájékoztatjuk, hogy a megrendelt termék átvehető-e. A megrendelt termék(ek) átvételére a visszaigazolástól számított 7 (hét) munkanap áll a Fogyasztó rendelkezésére. Személyes átvétel esetén a Fogyasztó az üzlet székhelyén fizeti meg a termék vételárát. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség, továbbá bankkártyával is lehetősége van fizetni az üzletben. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor a Fogyasztó a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja a Vállalkozáshoz. Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mail-ben vagy telefonon visszaigazolják. Amennyiben az adott termék oldalán, vagy a honlap egyéb részében nem szerepel külön a szállítási határidő, akkor azt a visszaigazolásban jelzi a Vállalkozás.

A megrendelések visszaigazolása haladéktalanul, de legkésőbb a rendelés leadásától számított 48 órán belül e-mailben történik (a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 18. § rendelkezésének megfelelően). Amennyiben 48 órán belül nem kap rendeléséről visszaigazolást, úgy a vonatkozó jogszabály alapján (lásd: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 6. § (2) bekezdése) a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

Az Eladó fenntartja a jogot a megrendelések részbeni vagy teljes visszautasítására. Visszautasításra különösen akkor kerülhet sor, ha a megrendelt termék beszerzésére a beszerző partnernél felmerülő ok miatt nincs lehetőség. Részben történő teljesítésre kizárólag a Fogyasztóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

Az “Elérhetőségeink” menüpontban megtalálja az üzlet elérhetőségi adatait.

Ezen elérhetőségeken jelezheti jótállási és szavatossági igényét, egyéb kifogását, vagy kérhet információt, valamely termékről vagy megrendelésről.

A termékoldalakon található termék leírások és képek tájékoztató jellegűek, a leírások az adott termék lényeges tulajdonságait tartalmazzák.

A termékképek és a leszállított termékek között előfordulhatnak apróbb eltérések (pl. színárnyalat- és mintázatbeli eltérések stb.).

Elállási tájékoztató

Tájékoztatjuk, hogy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben foglalt elállási jog csak azon vásárlókat (végfelhasználó ügyfeleinket) illet meg, akik a Ptk. szerint fogyasztónak minősülnek. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint „fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.”

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztónak minősülő ügyfél a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

A fogyasztónak 14 napja van a termék visszaküldésére miután értesítette a vállalkozást a megrendeléstől való elállási jog gyakorlásáról.

Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy meghatalmazottja a terméket átveszi.

A 14 napos határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele. Az átvétel dátumát bizonyítja pl. a futárszolgálat szállítójegyzéke vagy egyéb más irat.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Nem illeti meg az elállási jog a fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Elállásnál a Vállalkozó köteles a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget (termék ára és a szállítási költség díja) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni a Fogyasztó részére.

A vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

A fogyasztó köteles az áru(ka)t indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés a vállalkozás részére történő megküldésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

A Fogyasztót terheli a termék visszaküldésének költsége, ebből kifolyólag utánvétellel vagy portóval visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

A visszaküldés, akkor minősül határidőben teljesítettnek, ha a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi a Fogyasztó. Fontos tudni, hogy kétség esetén a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát határidőben gyakorolta.

A visszaküldési cím: Dóra Miniker-Békefi István, 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

A megrendelt terméket postai úton, futárszolgálat segítségével, vagy akár személyesen is visszajuttathatja a fogyasztó a vállalkozás részére. Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A visszatérítést a vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy a fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben a fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a vállalkozás elérhetőségeinek valamelyikén írásban (lehetőség szerint a mellékelt elállási/termék-visszaküldési nyilatkozat minta segítségével), vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával e-mailben, illetve akár telefonon szóban is.

Postai úton írásban történő elállás esetén a határidők a postára adás időpontjától számítódnak. Postai úton történő elállás esetén a fogyasztónak érdemes (azonban nem kötelező) azt ajánlott levélben megtenni. E-mailben küldött elállás kézhezvételét a vállalkozás email-ben visszaigazolja.

A fogyasztó elállás esetén is felelős azon károk megtérítéséért, amelyek a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkeztek.

A fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a szükséges mértéket meghaladó használat esetén (pl. talpkopás, tágulás, felszíni karcok, stb.) a vállalkozás az értékcsökkenés mértékét a sérülés arányában határozza meg.

Az Ügyfél egyéb panaszával is megkeresheti a Vállalkozást az alábbi elérhetőségeken:

Cím: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

E-mail: doraminiker@gmail.com

Tel./mobil: 0688/326-105, 0630/399-08-41

A fogyasztó az elállási jogát a szerződéskötés és a termék átvételének napja közötti időtartam alatt is gyakorolhatja.

Elállás Termék visszaküldési nyilatkozat – MINTA

Jótállás, szavatosság

Hibás teljesítés

A vállalkozás hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a vállalkozás, ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Kellékszavatosság

A fogyasztó a vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon (2 hónap) belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

A fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.

Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet alapján a vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a termék a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek valamelyikének minősül, illetve ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

– kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

– az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (…) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A vállalkozás nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

A vállalkozás nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik (Ptk. 6:166. §).

A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Panaszkezelés rendje

Amennyiben a fogyasztónak valamilyen panasza van az őt érintő megállapodással, vagy a Weboldalon nyújtott szolgáltatással, illetve annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a doraminiker@gmail.com e-mail címen, vagy levél útján, illetve telefonon vagy személyesen is közölheti. Tájékoztatjuk a fogyasztókat, hogy a panaszügyintézés helye: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

A vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát megküldi a fogyasztónak az általa megadott elérhetőségek egyikére.

Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról úgyszintén jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát megküldi a fogyasztónak. Az írásbeli panaszt a vállalkozás 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

A panasz leírásának tartalmaznia kell a panaszt tevő elérhetőségét, továbbá a panasz alapjául szolgáló tényék részletes és pontos leírását.

Békéltető testülethez fordulás: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a Szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a vállalkozás székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Veszprém Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 Telefon: 06-88-429-008, 08-88-814111

Minden héten kedden 8-13 óra között közvetlenül hívható: 88/814-121 Fax: 06-88-412- 150

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu Dr. Vasvári Csaba elnök elérhetősége hivatali időben: 30/608-0270

Tájékoztatjuk a fogyasztót, hogy a vállalkozás képviselője az együttműködését biztosítja a fogyasztói jogvitát kezelő békéltető testületi eljárásban.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulhat.

A Békéltető Testületek listája itt található: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az esetleges jogviták rendezésére online vitarendezéséi platform áll a fogyasztó rendelkezésére.

Az online vitarendezési platform az alábbi elektronikus linken (ODR link) érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Adatvédelmi nyilatkozat

Általános jogi közlemény

A jelen adatvédelmi nyilatkozat (továbbiakban: Nyilatkozat) tartalmazza a webáruházban megvásárolható termékekkel összefüggő megrendelések teljesítése és a szolgáltatás használata során a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat, valamint az adatkezelésre vonatkozó tájékoztatást.

A szolgáltatás használatának megkezdésével a felhasználók elfogadják a jelen Nyilatkozat feltételeit, amely folyamatosan elérhető a webáruház oldalán. A webáruház üzemeltetője fenntartja magának a jogot jelen közlemény megváltoztatására.

Az üzemeltető magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen jogi közlemény tartalmát. Amennyiben a Felhasználónak olyan kérdése lenne, mely jelen közlemény alapján nem egyértelmű, írásban tegye fel kérdését, melyre ésszerű határidőn belül válaszolunk. Az üzemeletető elkötelezett a webáruház szolgáltatás minőségének a legmagasabb szinten tartása irányában, a szolgáltatás használatából eredő esetleges károkért azonban semmilyen felelősséget nem vállal.

Adatkezelési alapelvek

Az üzemeltető számára alapvető cél a Felhasználók személyes adatainak védelme, kiemelten fontosnak tartja a Felhasználók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az üzemeltető a Felhasználók személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

Az alábbiakban ismertetjük adatkezelési alapelveinket, bemutatjuk azokat az elvárásokat, melyeket az üzemeltető saját magával, mint adatkezelővel szemben megfogalmazott és betart. Az üzemeltető adatvédelmi koncepciója a tájékoztatáson alapuló önkéntes beleegyezésen alapul, melynek megvalósítására a szolgáltatás használatának minden fázisában
törekszik.

Az adatkezelési alapelvek összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal. A webáruházban adatkezelést az üzemeltető végez, harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján.

A megrendelés elküldésével a személyes adatoknak a kiszállító cég irányába történő továbbításához a Fogyasztó/Vásárló kifejezetten hozzájárul.

Az üzemeltető a Felhasználókról gyűjtött személyes adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az adatközlő személyére vonatkozó információtól megfosztva továbbítja. Az így továbbított adatból semmilyen eljárással nem reprodukálható az adatközlő valamely személyes adata.

A webáruházban gyűjtött személyes adatokat más forrásból származó adatokkal az adatkezelő nem kapcsolja össze. Harmadik országba (külföldre) az üzemeltető felhasználói adatokat nem továbbít.

A Felhasználók adataiból az általános statisztikai módszerekkel készített kimutatásokat, elemzéseket az üzemeltető korlátlan ideig megőrzi. Ezen adatokból nem lehet az érintettekre vonatkozó következtetést levonni. A webáruház oldalán az üzemeltető különleges adatot (a faji eredetre, a nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális életre vonatkozó adat, valamint a bűnügyi személyes adat) nem gyűjt a felhasználóiról.

A webáruház Látogatói/Felhasználói a szolgáltatást önkéntesen használják. A Felhasználó regisztráció nélkül is tud rendelést leadni a webáruházban.

Amennyiben törvényi felhatalmazás alapján az üzemeltető köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni, és annak minden feltétele adott, úgy a kérésnek eleget tesz.

Ezt a szolgáltatás látogatója és igénybevevője (Felhasználó) tudomásul veszi, ezzel kapcsolatban kifogást nem emelhet. Az üzemeltető az egyes Felhasználók
adatmódosítási, adatkérési, adattörlési, adatkezelési tájékoztatási kérdéseit fogadja, és a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül válaszol.

A webáruházban előfordulhatnak linkek más, külső oldalakra. Az üzemeltető nem
felelős más weboldalak adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban. Jelen nyilatkozat csak az üzemeltető által működtetett webáruházra vonatkozik.

A honlap látogatók technikai jellegű adatainak rögzítése

A honlap látogatása során az áruházi rendszer rögzíti a Felhasználók IP címét, melyből bizonyos esetekben következtetni lehet az érintett személyre, ezen felül rögzíti az operációs rendszer, a böngésző típusát és a látogatott oldal címét. Az adatmentésnek elsősorban technikai jellegű célja van, a rendszer folyamatos működéséhez elengedhetetlen. Az adatrögzítés további célja a felhasználói szokások elemzése, látogatottsági statisztikák készítése, mely a még magasabb színvonalú kiszolgáláshoz nyújt segítséget. A naplóállományok elemzése során felmerült adatokat más információval az üzemeltető nem kapcsolja össze, a Felhasználó személyének azonosítására nem törekszik.

Regisztráció

A Felhasználó a rendelés során köteles megadni nevét, címét és telefonszámát, illetve e-mail címét, a kapcsolattartó nevét, valamint amennyiben regisztrál, a későbbi belépéshez szükséges jelszavát is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A Felhasználó köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a Felhasználó
egyedi azonosítója (e-mail cím) és jelszava helyes megadását követően a Fogyasztó adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az adatkezelő/üzemeltető felelősséget nem vállal.

A felhasználók e-mailcímük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeletető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a Felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból.

Jogorvoslat

Ha a Felhasználó úgy érzi, hogy az adatkezelő megsértette személyes adatai védelméhez való jogát, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltak szerint járhat el.

Vonatkozó jogszabályok:
1. Magyarország Alaptörvénye
2. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
3. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
4. Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)
5. A kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény (Kknyt.)
6. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.)
7. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
8. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet.