Please create a layout first. watch this video to learn customize layouts

VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK


Általános Szerződési Feltételek

Kérjük, amennyiben vásárló, illetve aktív felhasználó kíván lenni, figyelmesen olvassa el általános szerződési feltételeinket (ÁSZF), és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

Jelen szerződés kizárólag elektronikus formában kerül elfogadásra és megkötésre (online adásvételi szerződés: olyan adásvételi szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg azt), nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem kerül egyedileg iktatásra, papír alapon nem hozzáférhető, így a későbbiekben sem kerül postázásra, illetve magatartási kódexre nem utal.

Az elektronikus szerződésben, illetve a megkötés és a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.

A webáruház működésével, az egyes termékek megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a jelen Általános Szerződési Feltételekben, valamint a webáruház honlapján megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

Üzemeltetői adatok

Név: Békefi István egyéni vállalkozó-Dóra Minikereskedés

Székhely és levelezési cím: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

Adószám: 54252871-2-39

Nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: Veszprém Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Jegyzője, illetve a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Nyilvántartási szám: 2861434

Csomagküldő kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 4791/2017

Szerződés és kapcsolattartás nyelve: magyar

Elektronikus elérhetőség, ügyfélszolgálat: doraminiker@gmail.com

Telefonos elérhetőség: 0688/326-105; 0630/39-90-8-41

Szállítási partner megnevezése: MPL- a Magyar Posta futárszolgálata

Személyes átvételi lehetőség: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

Bankszámlaszám: MKB Bank: 10300002-10572637-49030018

Tárhelybiztosító (hoszting) szolgáltató adatai:

Név: VNG Planet Kft., Székhely és postai cím: 8200 Veszprém Haszkovó út 39/C. 19., Cégjegyzékszám: 19-09-516298, Adószám: 24313564-2-19, Telefon: 06 20 445 5594, E-mail cím: info@webtarhelyem.eu

A megrendelés folyamata és a vásárlás feltételei

A webáruház felépítése kényelmes és gyors tájékozódási és vásárlási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A menüpontok segítségével könnyedén navigálhat a webáruházban.

Lehetőség van a webáruházunkban a regisztrálásra, a későbbi vásárlási folyamat megkönnyítésére, de lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra is. Regisztrálás esetén később az e-mail cím és a jelszó megadása után azonnal folytathatja a vásárlást, nem kell újra megadnia adatait. Sikertelen belépés esetén egy felugró ablakban kap értesítést. Ha sikeres a belépés, akkor megjelenik a „Kilépés” gomb, mely segítségével elhagyhatja a webáruházat, illetve megjelenik egy “Fiók részletei és Címek” menüpont is, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani.

Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja az „Új jelszó kérésre” funkciót. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor egy új ideiglenes jelszót küldünk Önnek e-mailben, kérjük ezzel lépjen be és ezt követően a biztonsági rendszer azonnal kéri egy új jelszó megadását.

A Vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Fogyasztó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozásnak felróható okból hozzáférhetővé válik.

A Vállalkozást a regisztrált adatok Fogyasztó által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A webáruházban található termékek között a “Termékeink” menüpont és a kereső funkció segítségével böngészhet. A kereső szót kell megadni, és ha valamely termék megfelel ennek, akkor a rendszer megjeleníti. A keresés eredményeképpen a termékek ugyanúgy jelennek meg, mint a “Termékeink” menüpont esetén. Az oldal alján lehetőség van lapozásra és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt, az oldal alján lévő számok segítségével lapozhat.

Amennyiben a Felhasználó olyan kategóriába lép, ahol termék található, akkor ott megtekintheti a termék nevét, méretét, árát, képét, főbb jellemzőit és a készlet mennyiséget is. A „Kosárba rakom” gombra kattintva a terméket a kosárba helyezheti.

A webáruházban található termékek készletinformációit napi szinten frissítjük. A folyamatos napi értékesítés miatt azonban előfordulhat készleteltérés.

Az “Akciós termékek” kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció időtartama vagy a “készlet erejéig” megjelölés. Az “Újdonságok” menüpontban találhatók a webáruház kínálatában újonnan megjelenő termékek.

Ha bővebb információt szeretne kapni egy termékről, akkor kattintson a termék képére vagy a nevére.

A kosár tartalmát a “Kosár” gombra klikkelve is ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Ha a megrendelés mellett dönt, akkor kattintson a “Tovább a pénztárhoz” gombra.

Amennyiben Ön vásárolni szeretne a webáruházban, először meg kell adnia a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatait, például a kapcsolattartó adatai (név, e-mail, telefonszám), szállítási és számlázási adatait (név, cím).

Kérjük, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a megrendelt termék. Különösen fontos a telefonszám és az e-mail cím pontos megadása, ezek hiányában meghiúsulhat a kapcsolatfelvétel és a megrendelés teljesítése.

Amennyiben nem kap 48 órán belül visszaigazolást e-mailben, úgy ellenőrizze postafiókjához tartozó tárhely telítettségét, esetleg a kéretlen levelek (Spam) gyűjtésére szolgáló mappát. A hibásan megadott adatokból származó szállítási problémákért webáruházunk semmilyen felelősséget nem vállal, az emiatt keletkező költségek teljes egészében a Fogyasztót terhelik.

Amennyiben a rendelés leadását követően veszi észre, hogy adatbeviteli hiba miatt tévesen adott meg adatokat (pl. hibás szállítási cím, téves darabszám) úgy – a lehető leghamarabb – lehetősége van módosításra telefonon vagy e-mail útján mindaddig, míg a megrendelt termék(ek) átadásra nem kerülnek a futárszolgálatnak.

Webáruházunkban részszállításra nincs lehetőség.

Ha a kosár oldalon a “Tovább a pénztárhoz” gombra klikkel, akkor eljuthat a “Pénztár” oldalra, ahol ki kell választania a fizetési és szállítási módot.

Fizetési módok közül az utánvételes fizetés választható, illetve lehetőség van az üzletben való személyes átvételre is.

Szállítási módok és díjai:

  • MPL (Magyar Posta) futárszolgálat utánvétes fizetéssel: bruttó 2.000,- Ft.

  • Személyes átvétel az üzletben: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12. INGYENES!

(A megrendelt termék(ek) átvételére személyes átvétel esetén – a megrendelés visszaigazolásától számított – 7 munkanap áll a Fogyasztó rendelkezésére.)

  • bruttó 25.000,- Ft feletti vásárlás esetén a kiszállítás INGYENES!

  • KIVÉTELT KÉPEZ AZ INGYENES KISZÁLLÍTÁS ALÓL A PIEX LÁDA A NAGYOBB TERJEDELME MIATT!!!

A megrendelések feldolgozása legkésőbb 2 munkanapon belül megkezdődik és felvesszük Önnel a kapcsolatot (elsődlegesen e-mailben, amennyiben az e-mail cím nem megfelelő, abban az esetben telefonon).

A termék(ek) kiszállítása a rendelés visszaigazolásától számított 3-5 munkanapon belül történik, kivéve, ha a rendelés felvétele alatt más, eltérő időpontot ad meg az üzlet.

Nagyobb rendelés beérkezése esetén, valamint egyes termékeknél előfordulhat, hogy a beszerzés hosszabb időt vesz igénybe, ezt a rendelés visszaigazolásakor kiemelten jelezzük a Fogyasztó felé.

A termékek webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A termék(ek) kiszállítása kizárólag Magyarország területére korlátozódik.

A számlát a kézbesítéskor az áruval együtt kapja meg a Fogyasztó.

Ha minden adat megfelelő, akkor a “Megrendelés elküldése” gombot megnyomva lehet véglegesíteni a megrendelését.

A szerződési nyilatkozatának megtételekor – azaz a megrendeléssel – a Fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.

Amennyiben a Fogyasztó a “Személyes átvételt” választja, várja meg – a legkésőbb 48 órán belül megküldött – visszaigazoló e-mailünket, amelyben egyidejűleg tájékoztatjuk, hogy a megrendelt termék átvehető-e. A megrendelt termék(ek) átvételére a visszaigazolástól számított 7 (hét) munkanap áll a Fogyasztó rendelkezésére. Személyes átvétel esetén a Fogyasztó az üzlet székhelyén fizeti meg a termék vételárát. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség, továbbá bankkártyával is lehetősége van fizetni az üzletben. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor a Fogyasztó a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja a Vállalkozáshoz. Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mail-ben vagy telefonon visszaigazolják. Amennyiben az adott termék oldalán, vagy a honlap egyéb részében nem szerepel külön a szállítási határidő, akkor azt a visszaigazolásban jelzi a Vállalkozás.

A megrendelések visszaigazolása haladéktalanul, de legkésőbb a rendelés leadásától számított 48 órán belül e-mailben történik (a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 18. § rendelkezésének megfelelően). Amennyiben 48 órán belül nem kap rendeléséről visszaigazolást, úgy a vonatkozó jogszabály alapján (lásd: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 6. § (2) bekezdése) a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

Az Eladó fenntartja a jogot a megrendelések részbeni vagy teljes visszautasítására. Visszautasításra különösen akkor kerülhet sor, ha a megrendelt termék beszerzésére a beszerző partnernél felmerülő ok miatt nincs lehetőség. Részben történő teljesítésre kizárólag a Fogyasztóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

Az “Elérhetőségeink” menüpontban megtalálja az üzlet elérhetőségi adatait.

Ezen elérhetőségeken jelezheti jótállási és szavatossági igényét, egyéb kifogását, vagy kérhet információt, valamely termékről vagy megrendelésről.

A termékoldalakon található termék leírások és képek tájékoztató jellegűek, a leírások az adott termék lényeges tulajdonságait tartalmazzák.

A termékképek és a leszállított termékek között előfordulhatnak apróbb eltérések (pl. színárnyalat- és mintázatbeli eltérések stb.).

Elállási tájékoztató

Tájékoztatjuk, hogy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben foglalt elállási jog csak azon vásárlókat (végfelhasználó ügyfeleinket) illet meg, akik a Ptk. szerint fogyasztónak minősülnek. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint „fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.”

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztónak minősülő ügyfél a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

A fogyasztónak 14 napja van a termék visszaküldésére miután értesítette a vállalkozást a megrendeléstől való elállási jog gyakorlásáról.

Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy meghatalmazottja a terméket átveszi.

A 14 napos határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele. Az átvétel dátumát bizonyítja pl. a futárszolgálat szállítójegyzéke vagy egyéb más irat.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Nem illeti meg az elállási jog a fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Elállásnál a Vállalkozó köteles a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget (termék ára és a szállítási költség díja) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni a Fogyasztó részére.

A vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

A fogyasztó köteles az áru(ka)t indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés a vállalkozás részére történő megküldésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

A Fogyasztót terheli a termék visszaküldésének költsége, ebből kifolyólag utánvétellel vagy portóval visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

A visszaküldés, akkor minősül határidőben teljesítettnek, ha a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi a Fogyasztó. Fontos tudni, hogy kétség esetén a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát határidőben gyakorolta.

A visszaküldési cím: Dóra Miniker-Békefi István, 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

A megrendelt terméket postai úton, futárszolgálat segítségével, vagy akár személyesen is visszajuttathatja a fogyasztó a vállalkozás részére. Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A visszatérítést a vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy a fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben a fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a vállalkozás elérhetőségeinek valamelyikén írásban (lehetőség szerint a mellékelt elállási/termék-visszaküldési nyilatkozat minta segítségével), vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával e-mailben, illetve akár telefonon szóban is.

Postai úton írásban történő elállás esetén a határidők a postára adás időpontjától számítódnak. Postai úton történő elállás esetén a fogyasztónak érdemes (azonban nem kötelező) azt ajánlott levélben megtenni. E-mailben küldött elállás kézhezvételét a vállalkozás email-ben visszaigazolja.

A fogyasztó elállás esetén is felelős azon károk megtérítéséért, amelyek a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkeztek.

A fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a szükséges mértéket meghaladó használat esetén (pl. talpkopás, tágulás, felszíni karcok, stb.) a vállalkozás az értékcsökkenés mértékét a sérülés arányában határozza meg.

Az Ügyfél egyéb panaszával is megkeresheti a Vállalkozást az alábbi elérhetőségeken:

Cím: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

E-mail: doraminiker@gmail.com

Tel./mobil: 0688/326-105, 0630/399-08-41

A fogyasztó az elállási jogát a szerződéskötés és a termék átvételének napja közötti időtartam alatt is gyakorolhatja.

Elállás Termék visszaküldési nyilatkozat – MINTA

Jótállás, szavatosság

Hibás teljesítés

A vállalkozás hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a vállalkozás, ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Kellékszavatosság

A fogyasztó a vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon (2 hónap) belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

A fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.

Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet alapján a vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a termék a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek valamelyikének minősül, illetve ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

– kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

– az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (…) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A vállalkozás nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

A vállalkozás nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik (Ptk. 6:166. §).

A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Panaszkezelés rendje

Amennyiben a fogyasztónak valamilyen panasza van az őt érintő megállapodással, vagy a Weboldalon nyújtott szolgáltatással, illetve annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a doraminiker@gmail.com e-mail címen, vagy levél útján, illetve telefonon vagy személyesen is közölheti. Tájékoztatjuk a fogyasztókat, hogy a panaszügyintézés helye: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.

A vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát megküldi a fogyasztónak az általa megadott elérhetőségek egyikére.

Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról úgyszintén jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát megküldi a fogyasztónak. Az írásbeli panaszt a vállalkozás 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

A panasz leírásának tartalmaznia kell a panaszt tevő elérhetőségét, továbbá a panasz alapjául szolgáló tényék részletes és pontos leírását.

Békéltető testülethez fordulás: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a Szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a vállalkozás székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Veszprém Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. (Fsz. 115-116), Telefon: 06-88-814-121 (ügyfélfogadási időben), 08-88-814-111 (VKIK Titkárság), Fax: 06-88-412- 150

Ügyfélfogadás keddenként 09:00-14:00, illetve egyéni megbeszélés szerint

Kérelmek benyújtása, leadása: Hétfő- Csütörtök 08:00-13:00, a földszint 115. irodában

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap:  www.bekeltetesveszprem.hu, www.veszpremikamara.hu/bekelteto-testulet Dr. Herjavecz Klára elnök

Tájékoztatjuk a fogyasztót, hogy a vállalkozás képviselője az együttműködését biztosítja a fogyasztói jogvitát kezelő békéltető testületi eljárásban.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulhat.

A Békéltető Testületek listája itt található: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az esetleges jogviták rendezésére online vitarendezéséi platform áll a fogyasztó rendelkezésére.

Az online vitarendezési platform az alábbi elektronikus linken (ODR link) érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

A D A T K E Z E L É S I  T Á J É K O Z T A T Ó

  1. BEVEZETŐ

Békefi István Csaba egyéni vállalkozó – Dóra Minikereskedés – a doraminiker.hu webshop üzemeltetőjeként, katonai, munkaruházati és munkavédelmi termékek forgalmazójaként az adatkezelési folyamataink átláthatósága érdekében készítettük el jelen adatkezelési tájékoztatót, amit folyamatosan frissítünk, hogy mindig naprakész és pontos információkat nyújthassunk látogatóink részére arról, mi és miért történik a részünkre továbbított személyes adatokkal.

Ebből a tájékoztatóból megismerheti, hogy pontosan ki kezeli az Ön adatait, miért kezeli azokat és azt is, hogy milyen jog alapján kezelhetjük ezeket a személyes adatokat. Információkat nyújtunk arról, hogy kik férhetnek hozzá az Ön adataihoz és miért. Megismerheti, hogy milyen jogai vannak és azokat hogyan érvényesítheti.

Jogos érdekeink érvényesítéséhez is végzünk adatkezelést, például biztonsági okokból minden weboldal látogató IP címe rögzítésre kerül, melyet 30 napig tárolunk.

Ha jogos érdekeink érvényesítése miatt végzünk adatkezelést, akkor az adatkezelést megelőzően minden esetben érdekmérlegelési tesztet végzünk.

Az adatkezelési műveleteink és a tájékoztató anyagaink összeállítása során legfőképp a következő jogszabályokat vesszük alapul:

  • Az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (röviden: Infotv.)
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, röviden: GDPR)

Ha bármilyen kérdés merülne fel Önben weboldalunk adatkezelésével kapcsolatban, akkor örömmel válaszolunk az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

  • E-mail: doraminiker@gmail.com
  • Telefon: +36 30 399 08 41
  • Postacím: 8200 Veszprém, Madách Imre utca 12.

Az adatkezelési tájékoztató nyelve magyar.

Az adatkezelési tájékoztató 12 számozott fejezetből áll:

  1. Bevezető
  2. Ki az adatkezelő?
  3. Adatvédelmi tisztviselő
  4. A személyes adatok kezelésének célja és jogalapja
  5. Biztonsági intézkedések
  6. Adatok továbbítása és adatfeldolgozók
  7. Harmadik országba történő adattovábbítás
  8. Az érintettek (vásárlók) jogai
  9. Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés
  10. Panasz benyújtásának módja
  11. Süti (cookie) információk
  12. Melléklet: fogalmak

Az adatkezelési tájékoztató utolsó módosítása: 2020.07.24.

  1. KI AZ ADATKEZELŐ?

A weboldal használata során Ön személyes adatokat közöl velünk. Mi jogi megfogalmazásban adatkezelőként végezzük az Ön személyes adatainak a kezelését, mivel mi határozzuk meg az adatkezelés céljait és eszközeit.

A vállalkozás és adatkezelő adatai, elérhetőségei a következők: Név: Dóra Minikereskedés Katonai – és munkaruházati üzlet – Békefi István egyéni vállalkozó. Székhely: 8200 Veszprém, Madách Imre utca 12., Adószám: 54252871239, Telefonszám: +36 30 3990841, E-mail: doraminiker@gmail.com

  1. ADATVÉDELMI TISZTVISELŐ

Vállalkozásunk a GDPR 37. cikke alapján mérlegelte az adatvédelmi tisztviselő kijelölésének lehetőségét.

Megállapításra került, hogy a mi esetünkben nem indokolt adatvédelmi tisztviselőt kijelölni, adatkezelésünk jogszerűségét, átláthatóságát és biztonságát nélküle is képesek vagyunk garantálni.

  1. A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉNEK CÉLJA ÉS JOGALAPJA

Személyes adatokat kizárólag jogszerűen, tisztességesen, a vásárlóink számára átlátható módon kezeljük.

Csak egyértelmű céllal gyűjtünk adatokat, amiről tájékoztatjuk is az érintetteket.

Soha nem gyűjtünk több adatot, mint amire szükség van a cél eléréshez.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az általunk kezelt adatok pontosak és naprakészek legyenek, a helytelen adatokat a lehető legrövidebb idő alatt helyesbítjük vagy töröljük.

Az adatokat csak korlátozott ideig tároljuk, ha már nincs szükség a tárolásukra, akkor töröljük vagy anonimizáljuk azokat.

Weboldalunk csak a 16. életévét betöltött személyektől gyűjt adatokat. Kérjük, amennyiben Ön 16 év alatti személy, akkor ne használja weboldalunkat, vagy kizárólag akkor használja, ha szülői felügyeletet gyakorló személy a hozzájárulását adta.

Adatkezelési tevékenységeinket a következő táblázatban foglaltuk össze:

Vállalkozás értékelése/vélemény fogadása

Vásárlók támogatása, leendő vásárlók tájékoztatása, termékkínálat és kiszolgálás fejlesztése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, 1-5 értékelés, rövid vélemény, kifejtett vélemény, ajánlás ténye Hozzájárulás (bármely időpontban visszavonhatja) A hozzájárulás visszavonásáig
Termékkel kapcsolatos kérdés fogadása

Vásárlók támogatása, leendő vásárlók tájékoztatása, termékkínálat és kiszolgálás fejlesztése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, kérdés Hozzájárulás (bármely időpontban visszavonhatja) A hozzájárulás visszavonásáig
E-mail ügyfélszolgálat

Érdeklődők és vásárlók támogatása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím, üzenet Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 180 nap az utolsó megkereséstől akkor, ha nem meglévő vásárló, 8 év az utolsó vásárláshoz képest akkor, ha már vásárolt korábban az érintett
Rendelés állapotfrissítés üzenet e-mailen

Vásárló tájékoztatása a rendelés állapotáról

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, e-mail cím Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 8 év
Rendelések kezelése

A vásárlók által megrendelt termékek teljesítése

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
E-mail cím, szállítási és számlázási név/cím, telefonszám, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó (a rendeléshez kötelező az adatokat megadni, azok nélkül nem lehetséges a rendelés és így a szerződés teljesítése) Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 8 év
Telefonos ügyfélszolgálat

Érdeklődők és vásárlók támogatása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
Név, telefonszám Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges 180 nap az utolsó megkereséstől akkor, ha nem meglévő vásárló, 8 év az utolsó vásárláshoz képest akkor, ha már vásárolt korábban az érintett
Vásárlói fiók létrehozása

Rendelés leadás, korábbi rendelések áttekintése, újrarendelési lehetőség biztosítása a vásárlók számára

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
E-mail cím, jelszó (hashelt változatban), szállítási és számlázási név/cím, telefonszám, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó Szerződés teljesítéséhez / szerződés megkötését megelőző lépések megtételéhez szükséges A vásárló kérésére történő törlésig (megjegyzés: ha történt rendelés a fiókból, akkor a további adatkezelés hatására a vásárló adatait lehetséges, hogy a fiók törlése után is tároljuk).
Számlázás

A számviteli jogszabályoknak megfelelő számla kiállítása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
E-mail cím, számlázási név, telefonszám, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó, egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok esetében az adószám Jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges 8 év
Hálózati forgalom megfigyelése

Hálózatbiztonság garantálása

Kezelt adatok Jogalap Tárolás időtartama
IP cím és a böngésző user agent karakterlánca Jogos érdek (az adatkezelés ellen tiltakozhat) 3 nap
  1. BIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK

Adatkezelési tevékenységeink végzése közben mindent megteszünk annak érdekében, hogy adatai biztonságát megőrizzük.

Kiemelt célunk,

  • hogy adataihoz csak olyan munkatársaink és partnereink férjenek hozzá, akik tervezetten kaptak erre jogosultságot,
  • hogy megakadályozzuk személyes adatai jogosulatlan elérését, jogosulatlan megváltoztatását, jogosulatlan nyilvánosságra hozatalát vagy jogosulatlan törlését,
  • hogy adatait pontosan őrizzük meg, kerülve az adatvesztést, probléma esetén pedig képesek legyünk az adatokat visszaállítani,
  • hogy egy esetlegesen előforduló adatvédelmi incidens esetén a hatóságok és az érintettek is mielőbb értesítést kapjanak.

Weboldalunk a tudomány és a technológia állásának figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre az adatbiztonság garantálása érdekében, többek között:

  • Weboldalunk biztonságos, HTTPS protokollon keresztül, titkosítva fogadja az adatokat, így nem lehetséges, hogy a célszerver közti bármelyik hálózati eszközön keresztül illetéktelenek hozzáférjenek a személyes adatokhoz.
  • A vásárlói fiókoknál a jelszavakat nem tároljuk, csak a jelszavak hashelt változatát, így nem történhet visszaélés.
  • Munkatársaink legfrissebb biztonsági frissítéssel rendelkező operációs rendszereket és szoftvereket használnak feladataik végzése során.
  • E-mail kiszolgálónk Transport Layer Security (TLS) segítségével titkosítja a kommunikációt.
  • A biztonsági mentéseinket titkosítjuk.
  • A már nem szükséges személyes adatokat töröljük vagy statisztikai célokra történő felhasználás miatt anonimizáljuk.
  • Tárhelyszolgáltatónk szerverei biztonságos adatközpontban üzemelnek.

Weboldalunk a személyes adatokat a székhelyén található informatikai eszközein, valamint a tárhelyszolgáltató biztonságos adatközpontban elhelyezett szerverein tárolja.

Honlap szervernaplózása

A doraminiker.hu weblap meglátogatásakor a webszerver automatikusan naplózza a felhasználó tevékenységét. Az adatkezelés célja: a honlap látogatása során a szolgáltató a szolgáltatások működésének ellenőrzése, a személyre szabott kiszolgálás és a visszaélések megakadályozása érdekében rögzíti a látogatói adatokat. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja. Üzletünknek jogos érdeke fűződik a weboldal biztonságos működéséhez. A kezelt személyes adatok típusa: azonosítószám, dátum, időpont, a meglátogatott oldal címe. Az adatkezelés időtartama: 14 nap. Adatfeldolgozó neve/Tárhelybiztosító (hoszting) szolgáltató adatai: Név: VNG Planet Kft., Székhely és postai cím: 8200 Veszprém Haszkovó út 39/C. 19., Cégjegyzékszám: 19-09-516298, Adószám: 24313564-2-19, Telefon: 06 20 445 5594, E-mail cím: info@webtarhelyem.eu

További információk: üzletünk a naplóállományok elemzése során felmerült adatokat más információval nem kapcsolja össze, a felhasználó személyének azonosítására nem törekszik. A meglátogatott oldalak címe, valamint a dátum, időpont adatok önmagukban az érintett azonosítására nem alkalmasak, azonban egyéb (pl. regisztráció során megadott) adatokkal összekapcsolva alkalmasak arra, hogy segítségükkel a felhasználóra vonatkozó következtetéseket lehessen levonni.

Külső szolgáltatók naplózással kapcsolatos adatkezelése: A portál html kódja az üzletünktől független, külső szerverről érkező és külső szerverre mutató hivatkozásokat tartalmaz.

A külső szolgáltató szervere közvetlenül a felhasználó számítógépével áll kapcsolatban. Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy e hivatkozások szolgáltatói az ő szerverükre történő közvetlen kapcsolódás, a felhasználó böngészőjével való közvetlen kommunikáció miatt felhasználói adatokat (pl. IP cím, böngésző, operációs rendszer adatai, meglátogatott oldal címe és a látogatás időpontja) képesek gyűjteni. Az IP cím olyan számsorozat, mellyel az internetre fellépő felhasználók számítógépei, mobil eszközei egyértelműen azonosíthatók. Az IP címek segítségével akár földrajzilag is lokalizálható az adott számítógépet használó látogató. A meglátogatott oldalak címe, valamint a dátum, időpont adatok önmagukban az érintett azonosítására nem alkalmasak, azonban egyéb (pl. regisztráció során megadott) adatokkal összekapcsolva alkalmasak arra, hogy segítségükkel a felhasználóra vonatkozó következtetéseket lehessen levonni.

  1. ADATOK TOVÁBBÍTÁSA ÉS ADATFELDOLGOZÓK

A rendelések teljesítéséhez, a weboldal technikai üzemeltetéséhez és egyéb célokhoz külső szolgáltatókat veszünk igénybe. Az alábbi táblázatban láthatja, hogy kinek továbbítjuk az adatokat, kivel végzünk esetleg közös adatkezelést, illetve milyen adatfeldolgozókat veszünk igénybe.

Név Tevékenység Elérhetőség
Könyvelő cég neve: Komjáthy és Társa Kft. Könyvelés Székhely: 8200 Veszprém, Madách Imre utca 11.
Telefon: +36302060159
Web: www.komjathykonyveles.hu
E-mail: krisztina@komjathykonyveles.hu
VNG Planet Kft. Szerverüzemeltetés biztonságos adatközpontban és Biztonsági mentések tárolása Székhely: 8200 Veszprém, Haszkovó u. 39/C 7/25.
Telefon: +36204455594.
E-mail cím: vngplanet@gmail.com
Weboldal: https://webtarhelyem.eu
Békefi István EV. Vállalkozásunk adatkezelőként és saját tárhely szolgáltatásával adatfeldolgozóként is részt vesz az adatok kezelésében. Székhely: 8200 Veszprém, Madách Imre út 12.
Telefon: +36309860719
E-mailcím:  bekefi.istvan56@gmail.com
Weboldal: https://www.doraminiker.hu/
Magyar Posta Zrt. – MPL Futárszolgálat Csomagszállítás – futárszolgálat Magyar Posta Zrt. 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Az adatfeldolgozó adatvédelmi tájékoztatója elérhetősége: https://posta.hu/adatkezelesi_tajekoztato

Telefonszám: 06-1-333-7777

  1. HARMADIK ORSZÁGBA TÖRTÉNŐ ADATTOVÁBBÍTÁS

Weboldalunk nem továbbítja az általa gyűjtött személyes adatokat harmadik országba.

Egyéb adatkezelések

E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy egyes hatóságok, közfeladatot ellátó szervek, bíróságok személyes adatok közlése céljából megkereshetik üzletünket. Üzletünk e szervek részére – amennyiben az érintett szerv a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges, és amennyiben a megkeresés teljesítését jogszabály írja elő.

A személyes adatok tárolásának módja, az adatkezelés biztonsága üzletünk számítástechnikai rendszerei és más adatmegőrzési helyei a székhelyen és az adatfeldolgozó által bérelt szervereken találhatók meg. Üzletünk a személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat: a) az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás); b) hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége); c) változatlansága igazolható (adatintegritás); d) a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen. Különös gondossággal figyelünk az adatok biztonságára, megtesszük továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítjuk azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR szerinti garanciák érvényre juttatásához szükségesek. Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védjük különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen. Üzletünk és partnereink informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgálatmegtagadásra vezető támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal is gondoskodik. Az adatok napi biztonsági mentése megoldott. Az adatvédelmi incidensek elkerülése érdekében üzletünk minden lehetséges intézkedést megtesz, egy ilyen incidens bekövetkezése esetén haladéktalanul fellépünk a kockázatok minimalizálása, a károk elhárítása érdekében.

  1. AZ ÉRINTETTEK (VÁSÁRLÓK) JOGAI

A személyes adatot nem véletlenül nevezzük személyes adatnak. Az adatainak Ön a tulajdonosa, így mindent megteszünk annak érdekében, hogy egyszerűen rendelkezhessen a saját adatai felett.

Ebben a fejezetben bemutatjuk, hogy Önnek, az adatkezelésben érintett természetes személynek milyen jogokat biztosítanak a jogszabályok.

Ha élni szeretne jogaival vagy csak kérdése van, a 8.1 pontban megadott elérhetőségeinken örömmel segítünk Önnek.

8.1 Jogérvényesítéshez használható elérhetőségeink

Postacím: 8200 Veszprém, Madách Imre utca 12.

Telefon: +36 30 399 0841

E-mail: doraminiker@gmail.com

Minden megkeresésre legkésőbb egy hónapon belül válaszolunk.

8.2 Személyes adatokhoz való hozzáférés

Ön kérheti az általunk tárolt személyes adatainak a másolatát, akár az összeset, akár specifikusan adott ügylettel kapcsolatosat, feltéve, ha végzünk adatkezelést az Ön személyes adataival. A következő információkat is továbbítjuk, ha Ön hozzáférést kér az általunk kezelt személyes adataihoz:

  • az adatkezelés célját és jogalapját
  • az érintett személyes adatok kategóriáit
  • azon címzettek vagy címzettek kategóriáit, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közöltük, vagy közölni fogjuk
  • adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartamát, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjait
  • a további jogainak ismertetőjét (helyesbítés, törlés vagy korlátozás és tiltakozás)
  • felügyeleti hatósághoz történő panasz benyújtásának lehetőségét és módját

Ezeknek az információknak a birtokában Ön megtudhatja hogyan és miért használjuk az adatait, illetve megbizonyosodhat arról, hogy jogszerűen végezzük az adatkezelést.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.3 Személyes adatok helyesbítése

Ha valamilyen adat hibásan szerepel adatbázisunkban vagy az Ön adataiban változás történt, akkor kérésére frissítjük az adatokat.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.4 Személyes adatok törlése

Kérheti tőlünk, hogy töröljük az általunk tárolt személyes adatait.

Kérésére töröljük, vagy anonimizáljuk az adatait, de csak akkor, ha már nincs szükség azokra abból a célból, ami miatt eredetileg gyűjtöttük, vagy nincs szükségünk azokra jogi kötelezettségeink teljesítéséhez.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.5 Személyes adatok kezelésének korlátozása

A korlátozás azt jelenti, hogy a személyes adatait a tárolás kivételével csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely uniós tagállam közérdekéből lehet kezelni.

Kérheti tőlünk az adatai kezelésének korlátozását az alábbi esetek bármelyike esetén:

  • ha vitatja az adatok pontosságát, akkor korlátozhatja az adatkezelést arra az időtartamra, amíg ellenőrizzük az adatok pontosságát
  • ha az adatkezelés jogellenes, de törlés helyett csak korlátozni szeretné az adatkezelést
  • ha nekünk már nincs szükségünk az adatokra, de Ön igényli azokat jogi igényeinek előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez
  • ha Ön tiltakozott az adatkezelés ellen, akkor a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a mi jogos indokaink elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.6 Tiltakozás a személyes adatok kezelése ellen

Bizonyos esetekben Ön jogosult arra, hogy tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen, például ha az adatkezelésünk jogalapja jogos érdek.

Ebben az esetben személyes adatait nem kezelhetjük tovább, kivéve, ha bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

8.7 Adathordozhatóság

Ön jogosult arra, hogy a személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa, feltéve, ha az adatkezelés jogalapja hozzájárulás vagy szerződés teljesítése és az adatkezelés automatizált módon történik.

Ha szeretne élni a jogaival, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a 8.1 pontban ismertetett elérhetőségek valamelyikén.

  1. Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés

Üzletünk elektronikus megfigyelő és rögzítő rendszert működtet a székhelyén: összesen négy élesített kamera ad éjjel is látható, ráközelítésre is alkalmas, hangot nem rögzítő képet a székhely egyes területeiről.

A kamerák az alábbi területekre irányulnak:

Főkapu bejárat (4. monitoron)

Üzlet bejárati ajtó terasz (6. monitoron)

Üzlet belső tere bejárati ajtó (1. monitoron)

Üzlet belső tere vevőpult (7. monitoron)

A személyes adatok kezelője: Dóra Miniker Katonai – és munkaruházati üzlet – Békefi István egyéni vállalkozó (8200 Veszprém, Madách Imre utca 12., Adószám: 54252871239)

Az adatkezelés célja: az adatkezelő tulajdonában álló vagyon védelme, jogsértő cselekmények megelőzése, bizonyítása. Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelő jogos érdeke. Az adatkezelőnek jogos érdeke fűződik a tulajdonában álló vagyon megóvásához, a székhelyén történő jogsértések megelőzéséhez, illetve bizonyításához. A kezelt adatok köre: a Dóra Miniker Katonai – és munkaruházati üzlet területére belépő személyeknek a képfelvételeken látszódó arcképmása és egyéb, a megfigyelőrendszer által rögzített személyes adatai. A kamerák pontos látószögéről az üzlethelyiségben adnak tájékoztatást a munkatársak az érintett kérésére. Az adatkezelés időtartama: felhasználás hiányában 14 nap. Az adatok tárolásával kapcsolatos információk: a felvételeket a Dóra Miniker Katonai – és munkaruházati üzlet székhelyén található DVR rögzítőn, fokozott adatbiztonsági intézkedések mellett tároljuk, így biztosított, hogy illetéktelen személyek ne tekinthessék meg és másolhassák ki a felvételeket. A kamerák látószögéről az üzlethelyiségben nyújtunk pontos további tájékoztatást. A kamerák aktuális képének megtekintésére, adathordozóra rögzítésére kizárólag a Dóra Miniker Katonai – és munkaruházati üzlet tulajdonosa jogosult, a jelen tájékoztatóban megjelölt adatkezelési célok megvalósulása érdekében.

Naplózás: a rögzített felvételekbe történő betekintéseket és adathordozóra rögzítéseket az azt végző személy nevével, az adatok megismerésének okával és időpontjával jegyzőkönyvben rögzítjük. Az érintett jogai: Azon érintett, akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel rögzítése érinti, jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy a felvételt üzletünk ne semmisítse meg, illetve ne törölje a bíróság vagy a hatóság megkereséséig, de legfeljebb 30 napig. A felvételen szereplő személy kérheti továbbá, hogy az adatkezelő írásban tájékoztassa arról, mi látható az őt tartalmazó felvételen.

Az érintett csak olyan felvételről kaphat másolatot, amin más személy nem, vagy csak felismerhetetlen módon szerepel. Ha a fentiek nem teljesíthetők, az adatkezelő biztosítja az érintett számára, hogy megtekinthesse az őt (is) tartalmazó felvételt. Az érintett kérheti a róla készült felvétel törlését, a felvétellel kapcsolatos adatok módosítását, illetve tiltakozhat az adatkezelés ellen.

  1. PANASZ BENYÚJTÁSÁNAK MÓDJA

Amennyiben úgy érzi, hogy az adatkezelésünkkel kapcsolatos problémáját nem tudja, vagy nem akarja velünk kommunikálva megoldani, akkor panaszát elküldheti az illetékes hatóságnak:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

Telefon: +36-1-3911400

Telefax: +36-1-3911410

Web: https://naih.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Online ügyindítás: https://naih.hu/online-uegyinditas.html

Fogyasztói jogokkal kapcsolatos esetleges panaszát benyújthatja az Európai Parlament és tanács által létrehozott online vitarendezés platformon keresztül:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

  1. SÜTI (COOKIE) INFORMÁCIÓK

A weboldal megfelelő működéséhez sütiket (cookie-kat) kell elhelyeznünk számítógépén, ahogy azt más weboldalak is teszik.

A sütik kis szövegfájlok, melyeket a weboldal az oldalaira látogató felhasználó számítógépén, illetve mobilkészülékén tárol el. A sütik segítségével a weboldal bizonyos ideig megjegyzi az Ön műveleteit és személyes beállításait (például a kosár tartalmát vagy a bejelentkezés állapotát), így Önnek nem kell azokat újra megadnia minden egyes alkalommal, amikor az egyik lapról átnavigál egy másikra a weboldalon belül.

Honlapunk a testre szabott kiszolgálás érdekében a felhasználó számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása, egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása, a felhasználók azonosítása, nyomon követése, webanalitikai mérések, személyre szabott szolgáltatás nyújtása. Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása / a szerződés teljesítéséhez szükséges adatkezelés. Az érintettek köre: a doraminiker.hu látogatói. A kezelt adatok köre: azonosítószám, dátum, időpont, valamint az előzőleg meglátogatott oldal. Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetén a honlap látogatásának befejezéséig tart.

A perzisztens cookiek lejárati ideje változó általában 1-5 nap. Ez alól kivételek a google analytics által használt cookiek, amik jóval hosszabb lejárati idővel dolgoznak. Milyen funkciók használnak cookiekat: • beléptető oldal megjelenjen-e újra vagy sem a látogatónak, • a bolt adatbázisbeli azonosítóját, fejlesztői okokból. Az adatkezeléssel kapcsolatos további információk: A sütit a felhasználó képes törölni saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomkövetés megnevezéssel van lehetőség. A webáruház látogatottsági adatait a Google Analytics szolgáltatás igénybevételével méri a Szolgáltató.

A szolgáltatás használata során adatok kerülnek továbbításra. A továbbított adatok az érintett azonosítására nem alkalmasak. A Google adatvédelmi elveiről bővebb információ itt olvasható: https://policies.google.com/technologies/ads. Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: a honlap szolgáltatásainak nem teljes körű igénybevehetősége, analitikai mérések pontatlansága.

Közvetlenül általunk elhelyezett sütik

Süti (cookie) neve Célja Tárolási idő
currency Választott pénznem tárolása. A böngésző bezárásáig tárolódik.
PHPSESSID Munkamenet azonosító. Szükséges a weboldal alapvető működéséhez, a kosárba helyezéshez és így a megrendeléshez. A böngésző bezárásáig tárolódik.
language Nyelv tárolása. 48 óra után törlődik.
tk_ai Összegyűjti a látogató fél böngészési adatait elemzésre, a felhasználói élmény javítása céljából. A böngésző bezárásáig tárolódik.
woocommerce_cart_hash

Weboldalunk közvetlenül a következő sütiket helyezheti el az Ön által használt eszközön:

Hirdetésekkel és statisztikával kapcsolatosan esetlegesen harmadik fél által elhelyezett sütik:

Hogyan kezelheti a süti beállításokat?

A legtöbb böngésző kezelési lehetőséget biztosít a beállításaiban a sütikkel kapcsolatban. Segítség a legnépszerűbb böngészők beállításához:

További információk a sütikről

Ha további részleteket szeretne megtudni a sütik működéséről, akkor javasoljuk elolvasni a Wikipédia ide kapcsolódó szócikkét:
https://hu.wikipedia.org/wiki/HTTP-süti

  1. MELLÉKLET: FOGALMAK
  2. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
  3. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
  4. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
  5. „profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;
  6. „álnevesítés”: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve hogy az ilyen további információt külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni;
  7. „nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;
  8. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
  9. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
  10. „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
  11. „harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
  12. „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
  13. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
  14. „genetikai adat”: egy természetes személy örökölt vagy szerzett genetikai jellemzőire vonatkozó minden olyan személyes adat, amely az adott személy fiziológiájára vagy egészségi állapotára vonatkozó egyedi információt hordoz, és amely elsősorban az említett természetes személyből vett biológiai minta elemzéséből ered;
  15. „biometrikus adat”: egy természetes személy testi, fiziológiai vagy viselkedési jellemzőire vonatkozó minden olyan sajátos technikai eljárásokkal nyert személyes adat, amely lehetővé teszi vagy megerősíti a természetes személy egyedi azonosítását, ilyen például az arckép vagy a daktiloszkópiai adat;
  16. „egészségügyi adat”: egy természetes személy testi vagy pszichikai egészségi állapotára vonatkozó személyes adat, ideértve a természetes személy számára nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó olyan adatot is, amely információt hordoz a természetes személy egészségi állapotáról;
  17. „tevékenységi központ”: a) az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő esetében az Unión belüli központi ügyvitelének helye, ha azonban a személyes adatok kezelésének céljaira és eszközeire vonatkozó döntéseket az adatkezelő egy Unión belüli másik tevékenységi helyén hozzák, és az utóbbi tevékenységi hely rendelkezik hatáskörrel az említett döntések végrehajtatására, az említett döntéseket meghozó tevékenységi helyet kell tevékenységi központnak tekinteni; b) az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatfeldolgozó esetében az Unión belüli központi ügyvitelének helye, vagy ha az adatfeldolgozó az Unióban nem rendelkezik központi ügyviteli hellyel, akkor az adatfeldolgozónak az az Unión belüli tevékenységi helye, ahol az adatfeldolgozó tevékenységi helyén folytatott tevékenységekkel összefüggésben végzett fő adatkezelési tevékenységek zajlanak, amennyiben az adatfeldolgozóra e rendelet szerint meghatározott kötelezettségek vonatkoznak;
  18. „képviselő”: az az Unióban tevékenységi hellyel, illetve lakóhellyel rendelkező és az adatkezelő vagy adatfeldolgozó által a 27. cikk alapján írásban megjelölt természetes vagy jogi személy, aki, illetve amely az adatkezelőt vagy adatfeldolgozót képviseli az adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra az e rendelet értelmében háruló kötelezettségek vonatkozásában;
  19. „vállalkozás”: gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy, függetlenül a jogi formájától, ideértve a rendszeres gazdasági tevékenységet folytató személyegyesítő társaságokat és egyesületeket is;
  20. „vállalkozáscsoport”: az ellenőrző vállalkozás és az általa ellenőrzött vállalkozások;
  21. „kötelező erejű vállalati szabályok”: a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályzat, amelyet az Unió valamely tagállamának területén tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő vagy adatfeldolgozó egy vagy több harmadik országban a személyes adatoknak az ugyanazon vállalkozáscsoporton vagy közös gazdasági tevékenységet folytató vállalkozások ugyanazon csoportján belüli adatkezelő vagy adatfeldolgozó részéről történő továbbítása vagy ilyen továbbítások sorozata tekintetében követ;
  22. „felügyeleti hatóság”: egy tagállam által az 51. cikknek megfelelően létrehozott független közhatalmi szerv;
  23. „érintett felügyeleti hatóság”: az a felügyeleti hatóság, amelyet a személyes adatok kezelése a következő okok valamelyike alapján érint: a) az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó az említett felügyeleti hatóság tagállamának területén rendelkezik tevékenységi hellyel; b) az adatkezelés jelentős mértékben érinti vagy valószínűsíthetően jelentős mértékben érinti a felügyeleti hatóság tagállamában lakóhellyel rendelkező érintetteket; vagy c) panaszt nyújtottak be az említett felügyeleti hatósághoz;
  24. „személyes adatok határokon átnyúló adatkezelése”: a) személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az egynél több tagállamban tevékenységi hellyel rendelkező adatkezelő vagy adatfeldolgozó több tagállamban található tevékenységi helyein folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor; vagy b) személyes adatoknak az Unióban megvalósuló olyan kezelése, amelyre az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó egyetlen tevékenységi helyén folytatott tevékenységekkel összefüggésben kerül sor úgy, hogy egynél több tagállamban jelentős mértékben érint vagy valószínűsíthetően jelentős mértékben érint érintetteket;
  25. „releváns és megalapozott kifogás”: a döntéstervezettel szemben benyújtott, azzal kapcsolatos kifogás, hogy ezt a rendeletet megsértették-e, illetve hogy az adatkezelőre vagy az adatfeldolgozóra vonatkozó tervezett intézkedés összhangban van-e a rendelettel; a kifogásban egyértelműen be kell mutatni a döntéstervezet által az érintettek alapvető jogaira és szabadságaira, valamint adott esetben a személyes adatok Unión belüli szabad áramlására jelentett kockázatok jelentőségét;
  26. „az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás”: az (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv (19) 1. cikke (1) bekezdésének b) pontja értelmében vett szolgáltatás;
  27. „nemzetközi szervezet”: a nemzetközi közjog hatálya alá tartozó szervezet vagy annak alárendelt szervei, vagy olyan egyéb szerv, amelyet két vagy több ország közötti megállapodás hozott létre vagy amely ilyen megállapodás alapján jött létre.

Vonatkozó jogszabályok:
1. Magyarország Alaptörvénye
2. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
3. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
4. Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)
5. A kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény (Kknyt.)
6. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.)
7. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
8. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet.